Dacă în 2013 Romania ocupa una dintre ultimele poziții în clasamentul Uniunii Europene referitor la numărul de turiști străini care ne-au vizitat țara, de patru ori sub performanța Bulgariei și a Ungariei, în 2014 campania Picture Romania își propune să schimbe această realitate.
Campania Picture Romania vine cu o alternativă creativă și deloc costisitoare de creștere a potențialului turistic al țării. Pornind de la o aplicație deja existentă, utilizatorii de smart phone-uri și Internet au ocazia să facă singuri cunoscută România în străinătate și să arate lumii întregi țara lor, exact așa cum și-ar dori ei să fie vazută.
Ceea ce transformă această aplicație într-un mijloc foarte eficient de promovare a țării este mecanismul său de funcționare. Prin intermediul Rando fiecare fotografie trimisă va ajunge instantaneu și în mod complet aleatoriu la un alt utilizator, dintr-o altă țară. Fotografiile vor fi însoțite de un îndemn transmis sub forma unei pagini de Internet, #cometoromania.net, unde cei care primesc mesajul pot găsi mai multe informații despre România și chiar achiziționa pachete turistice la noi în țară. Aplicația Rando poate fi descarcată gratuit din Appstore și instalată pe orice telefon mobil dotat cu sistem de operare Android.
Drept scop secundar, campania Picture Romania și-a propus mediatizarea unuia dintre cele mai frumoase și puțin cunoscute obiective turistice de la noi din țară: semeringul bănățean. În momentul de față, din cauza lipsei de fonduri și mediatizare, semeringul bănățean riscă să dispară complet din lista circuitelor turistice înscrise în patrimoniul nostru național. Prima cale ferată montană din România, semeringul bănățean este recunoscut pentru peisajele superbe pe care le oferă pe ruta Oravița-Anina. Construit în timpul Imperiului Austriac și inaugurat în 1863, traseul este supranumit ,,semeringul bănățean” datorită asemănării dintre acesta și calea ferată ,,Semmering” din Austria, inclus în Patrimoniul Mondial UNESCO. Cu o lungime de 33 de km și 14 tuneluri săpate manual, piesa de rezistență o reprezintă cele 10 viaducte pe care le traversează în drum spre Anina.
Atât pentru promovarea acestui obiectiv turistic, cât și pentru motivarea participanților la campanie, Picture Romania oferă trei excursii cu semeringul bănățean.
Picture Romania este o campanie concepută de agenția de publicitate Ogilvy Romania si dezvoltată împreună cu agenția de turism Romania’s Friends.
Mai multe informații despre campania Picture Romania puteti găsi accesând pagina oficială sau la #cometoromania.
Invalid Displayed Gallery