Am avut sansa si placerea sa-l descopar de curand pe Kei Kagami, un designer japonez exceptional din multe puncte de vedere, aflat la Bucuresti in calitatea sa de ambasador YKK (unul dintre liderii mondiali in domeniul fermoarelor si produselor similare), pentru a prezida juriul Inside Fashion Competition (concurs dedicat studentilor din primii ani ai facultatilor de design, arta decorativa si textile din Romania).
Sa il asculti povestind pe Kei Kagami despre parcursul, evolutia si creatiile sale este ceva deosebit, este ca un taram fermecat ce ti se dezvaluie pentru un moment privirii… este fascinant !
Kei Kagami traieste pentru si respira prin creativitatea sa. El nu a cedat niciodata in fata presiunii comerciale, permitandu-si sa refuze clienti in momentul in care comenzile ii depasesc capacitatea de productie. De altfel, Kei recunoaste cu amuzament si ironie faptul ca este « un intretinut », sotia sa castigand mult mai bine.
Kei Kagami este cu certitudine un personaj interesant. A studiat si si-a luat diploma in arhitectura in Japonia, dar a renuntat la aceasta si s-a mutat la Londra unde a inceput sa lucreze pentru John Galliano, un personaj pe care il considera o sursa de inspiratie, in ciuda tuturor contradictiilor care plutesc in jurul sau. Dupa doar trei sezoane, casa a dat faliment si s-a mutat la Paris, Kei luand decizia de a ramane la Londra si inscriindu-se la cursurile de fashion din cadrul Saint Martins College, unde a studiat si absolvit alaturi de un alt nume greu al modei – Alexander McQueen.
Lui Kei ii place « mestesugul » din spatele unei creatii vestimentare, el nu s-a limitat niciodata la un concept, la o idee sau schita. A studiat croitoria (acesta fiind de fapt si argumentul castigator in fata altor candidati in momentul cooptarii lui in echipa lui Galliano) si se implica activ in toate stadiile de realizare ale unei piese.
Ii mai plac si lucrurile functionale, nu doar decorative… in orice « ansamblu » creativ al sau, fiecare piesa indeplineste o anumita functie.
Ceea ce am gasit extrem de surprinzator este afirmatia lui Kei referitoare la promovarea brandului sau, care nu a beneficiat niciodata de actiuni de PR sau marketing. El isi doreste notorietate prin « connections » (prin publicul care asista la prezentarile sale) nu prin « PR ».
Kei nu are telefon mobil, nu are pagina de Facebook si nu a auzit de Instagram, singura concesie in acest sens fiind site-ul oficial al brandului Kei Kagami (https://www.artisanwerks.com/kei-kagami-official/).
Kei Kagami este un artist in adevaratul sens al cuvantului, un artist al carui univers creativ (aceasta particica pe care ne-a dezvaluit-o in cateva ore de povesti) sper sa va fascineze, ca si pe mine.
Sursa foto – https://dianepernet.typepad.com/diane/2008/08/kei-kagami-nvu.html