Cronica de film: Fury

A doua avanpremiera pe care am bifat-o saptamana aceasta a fost Fury (Furia : Eroi Anonimi) cu Brad Pitt intr-un rol ce se zvoneste ca i-ar putea aduce o noua nominalizare la Oscar (si eu sincer sper ca in sfarsit si o statueta, pentru interpetare).

Fury este un film dur de razboi, o poveste plina de violenta, dramatism si eroism, cu o distributie cu evolutie impecabila, care mi-a placut si m-a impresionat (nu sunt fana filmelor cu si despre razboi, nu-mi plac scenele sangeroase si violente, mai ales ca imi dau seama ca realitatea razboiului a fost si este de mii de ori mai ingrozitoare pentru combatanti si civili implicati), dar nu am putut sa nu apreciez realismul scenelor de lupta, al interpretarii actorilor si in final al rolurilor create pentru ei.

In primavara anului 1945, aliatii inainteaza pe frontul din Germania nazista, in incercarea de a distruge si ultimele celule SS si de a pune capat atrocitatilor acestora. Sergentul Don Wardaddy Collier (Brad Pitt) se afla la comanda unui tanc Sherman (denumit Fury) si a unui echipaj compus din trei soldati incercati si unul incepator. Eroii trec pe parcursul celor doua ore de actiune intensa si plina de suspans prin incercari succesive, pe care le dovedesc cu mult curaj, punctul culminant al filmului constituindu-l o ultima misiune a tancului Fury, unic supravietuitor al unei infruntari teribile cu trupele inamice. O misiune imposibila, fara sanse de izbanda, si totusi asumata complet de intregul echipaj, in frunte cu sergentul Wardaddy. Deznodamantul ? Tragic, evident, nu se putea altfel. Razboiul este o realitate crunta, care seamana moarte si nenorocire, iar Fury creioneaza perfect acest lucru.

Nu va dezvalui mai mult. Va spun doar ca Brad Pitt a fost propulsat de acest rol in topul preferintelor mele in materie de actori de la Hollywood (si nu doar pentru ca arata la 51 de ani mai bine ca acum 20, in Legendele toamnei, iar scenaristii au decis ca el sa fie singurul erou din film care apuca sa se spele si barbiereasca perfect inainte de ultima confruntare), dupa parerea mea face un rol exceptional.

De asemenea, ca si in Serena, in Fury / Furia : Eroi Anonimi veti descoperi si o actrita romanca : Anamaria Marinca, in rolul unei nemtoaice ce le ofera o scurta ospitalitate eroilor.

Va recomand Fury, e un film de vazut, daca esti o fire tare (repet, razboiul e o realitate oribila din care filmul nu reda decat o frantura), si obligatoriu in T Imax, din Cinema City Controceni, pentru o experienta completa.

Fury / Furia : Eroi Anonimi ruleaza in cinematografele din Romania incepand cu 24 octombrie si este distribuit in tara noastra de Freeman Entertainment.

Invalid Displayed Gallery

I'm Laura, thirtysomething, creative mind, passionate about marketing & pr, fashion and beauty enthusiast, taking inspiration from my travels and encounters. Let’s be chic!