Exista in ziua de astazi o multitudine de marci si o gama extrem de vasta de produse de frumusete, aparand zi de zi alte si alte noutati tentante care fac alegerea din ce in ce mai dificila, uneori imposibila. De aceea, pentru mine cel putin, un argument important este istoria, povestile din spatele unui brand si iscusinta cu care acesta ni le dezvaluie. Bourjois aniverseaza 150 de ani de existenta si cu aceasta ocazie am aflat o poveste frumoasa, care merita impartasita.
Iata deci in cateva randuri si imagini din reclame de alta data istoria produselor Bourjois, „made in Paris”.
Bourjois este unul dintre cei mai vechi producatori francezi de cosmetice, istoria sa debutand unde altundeva decat la Paris, in 1863, cand Joseph-Albert Ponsin crea batoane de make-up pentru actorii si actritele vremii.
In 1868, intreaga afacere este preluata de asociatul lui Ponsin, Alexandre Napoleon Bourjois, si astfel marca Bourjois isi incepe extinderea internationala.
In 1898, gama Bourjois continea peste 700 de produse (va imaginati ce gama vasta cu peste 100 de ani in urma?), printre care celebra pudra de orez de Java pentru iluminare si catifelare, blush-uri si farduri de pleoape, cake mascara (forma originala pentru mascara), parfumuri pentru batiste, lotiuni de par, sapunuri.
In 1924, odata cu succesul „Mon Parfum”, un parfum floral realizat din uleiuri esentiale, Bourjois este recunoscut mondial ca designer de parfumerie.
In 1928, Bourjois inregistreaza un nou succes in domeniul parfumeriei cu „Soir de Paris” (Evening in Paris), lansat initial doar pe piata din America, dar care devine rapid cel mai faimos parfum din lume.
In anii `30, Bourjois sprijina emanciparea femeilor, incurajandu-le sa isi exprime liber personalitatea si oferindu-le rujul natural carmim care „rezista ploii, vantului si saruturilor”.
In anii `50, Bourjois se concentra pe produsele de machiaj, seducandu-si clientele cu inovatii uimitoare – fardul Jolicils, Rouge Fidele, rezistent si stralucitor, mascara waterproof.
In anii `70, apar blush-urile irizate in celebrele cutiutele rotunde, pentru ca in cativa ani Bourjois sa lanseze si fardurile de ochi in acelasi format.
Anul 1995 marcheaza o noua lansare importanta pentru Bourjois, cea a gamei pentru ingrijire corporala, in arome proaspete si incantatoare, „Graind de Beaute”.
In ultimii zece ani, marca Bourjois nu a incetat sa ne uimeasca cu produse inedite si inovatoare printre care nu mentionez decat: lacul de unghii Bourjois 1 Seconde (pensula panoramica cu forma unica si formula sa eficienta fac necesara 1 singura secunda pentru aplicarea pe o unghie), mascara Bourjois Coup de Theatre (primul mascara cu doua capete), Lovely Rouge (un ruj satinat al carui capac incorporeaza si o oglinda), Eau de Gloss (lipgloss non-lipicios cu o stralucire aparte), Gloss Effet 3D Max (glosul de buze ce confera volum) sau Bourjois Simmering shine (fardul de pleoape lichid stralucitor).
Sper sa va faca placere aceasta incursiune in istoria de 150 de ani Bourjois. Mie mi-a placut aniversarea Bourjois, m-au captivat reclamele vintage si m-a cucerit povestea Bourjois. Toate acestea m-au trimis cu gandul departe, sa hoinareasca intr-un Paris de alta data.